Balvu rajona partnerība
  • Par mums
    • Biedrības darbība
    • Biedri
    • Vadība
  • LEADER 2014-2020
    • Stratēģija
    • Projektu konkursi
    • Īstenotie projekti
      • 1. Kārta
      • 2. Kārta
      • 3. Kārta
      • 4. Kārta
      • 5. Kārta
      • 6. Kārta
      • 7. Kārta
  • LEADER 2009-2013
    • LEADER pieeja
    • Stratēģija
    • Vērtēšanas komisijas
    • Raidījumu cikls
    • Īstenotie projekti
      • I rīcība
      • II rīcība
      • III rīcība
      • IV rīcība
      • V rīcība
      • VI rīcība
      • VII rīcība
  • SADARBĪBAS PROJEKTI
  • Par mums
    • Biedrības darbība
    • Biedri
    • Vadība
  • LEADER 2014-2020
    • Stratēģija
    • Projektu konkursi
    • Īstenotie projekti
      • 1. Kārta
      • 2. Kārta
      • 3. Kārta
      • 4. Kārta
      • 5. Kārta
      • 6. Kārta
      • 7. Kārta
  • LEADER 2009-2013
    • LEADER pieeja
    • Stratēģija
    • Vērtēšanas komisijas
    • Raidījumu cikls
    • Īstenotie projekti
      • I rīcība
      • II rīcība
      • III rīcība
      • IV rīcība
      • V rīcība
      • VI rīcība
      • VII rīcība
  • SADARBĪBAS PROJEKTI
 

Dižprojekts 2018 - lepošanās ar paveikto un sabiedrības informēšana par līdzcilvēku ieguldīto darbu

Detaļas
25 Aprīlis 2019
  •  Drukāt 

 

        Biedrība „Latvijas Lauku forums” jau astoto reizi organizēja LEADER Dižprojektu akciju, lai popularizētu reģionu teritorijām un iedzīvotājiem nozīmīgas idejas, kas īstenotas projektos ar LEADER pieejas finansējuma atbalstu, iedrošinot Latvijas iedzīvotājus drosmīgam lēmumam – dzīvot un aktīvi darboties laukos. Konkursa laikā galvenā nav projektu savstarpējā sacensība, bet gan lepošanās ar paveikto un sabiedrības informēšana par līdzcilvēku ieguldīto darbu.


Visi šī gada „Dižprojekts” titulam izvirzītie kandidāti ir Latvijas lepošanās stāsti, un tie nav neparasti izņēmumi vai nejaušas veiksmes stāsti, bet gan apzinātas un mērķtiecīgas lauku cilvēku rīcības sasniegums. Šogad Dižprojektam tika nominēti 30 unikāli vietējo iniciatīvu projekti visas Latvijas teritorijā, kuri realizēti publisko-privāto partnerību (vietējo rīcības grupu) darbības teritorijā un kuru mērķis ir nozīmīgs teritorijas attīstībā un ietverts iedzīvotāju, pašvaldību un nevalstisko organizāciju kopīgi radītā stratēģijā. Izvirzītās iniciatīvas īstenotas 2018. gadā ar Eiropas Savienības fondu (Eiropas Lauksaimniecības Fonds lauku attīstībai vai Eiropas Zivsaimniecības fondu) līdzfinansējumu, sekmējot vietējās ekonomikās attīstību un iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanu.


Ikviens var gūt iedvesmu no 2018. gada konkursa „Dižprojekts” nominācijai izvirzītajiem kandidātiem: sniegts ieguldījums uzņēmējdarbības pilnveidē, kas spēcina vietējo ekonomiku, veikta gan vietējiem iedzīvotājiem, gan plašākai publikai pieejama teritoriju labiekārtošana, izveidoti jauni sabiedriskie pakalpojumi, pilnveidotas brīvā laika aktivitātes un radīti risinājumi dabas un kultūras mantojuma izpētei un mūsdienīgai iepazīšanai. Ar visu Dižprojekta 2018 izvirzīto kandidātu projektu aprakstiem un foto var iepazīties mājaslapā - https://goo.gl/po4z7u


Šogad titulu „Dižprojekts” saņēma iniciatīva, kas par dižāko atzīta gan iedzīvotāju balsojumā, gan pēc žūrijas vērtējuma. SIA „REZIDENCE”realizētais projekts „Ekskluzīva restorāna „Vakars uz ezera” izveide Kāla ezerā”, kuru konkursam izvirzīja nodibinājums „Madonas novada fonds”, ir drosmes, apņēmības un skaistuma kombinācija. Ekspertu komanda īpaši slavē projekta nosaukuma un izpildījuma oriģinalitāti, kā arī kvalitāti un piešķirto ekskluzivitāti lauku teritorijas resursiem, ko īstenotā ideja spēj sagādāt visiem „Vakara uz ezera” baudītājiem.


Arī par „Dižprojekts” otrās vietas saņēmēju žūrija un iedzīvotāji bijuši vienisprātis, tas ir SIA DOVIMSA realizētais projekts „Tējas namiņš Alsungā”, kuru konkursam izvirzīja biedrība „Darīsim paši!”. Realizētais projekts apvieno kultūras un biznesa jomas, pie tam, radot estētiski pārsteidzošu akcentu apkārtējā vidē. Alsungas tējas namiņš ir piemērs, kā celt godā vietējās kultūras mantojumu un dižoties ar to!


„Dižprojekts” trešo vietu pēc žūrijas balsojuma šogad ieguva divi projekti. Amatas novada pašvaldības realizētais projekts „Viedā ciema atbalsta punkta izveide Amatas novada Skujenē”, kuru konkursam izvirzīja biedrība „Cēsu rajona lauku partnerība” un biedrības „Zaļais pulss” realizētais projekts „Kalnmuižas (Apaļā) ezera mākslinieciska izgaismošana, izmantojot saules enerģiju”, kuru konkursam izvirzīja biedrība „Aizkraukles rajona partnerība”. Abas šīs iniciatīvas izpelnījās žūrijas atzinību kā inovatīvas un uz ilgtspējīgu lauku attīstību vērstas iniciatīvas. Kā norāda žūrija, viedie ciemi ir lauku teritoriju nākotne un projekts ir pozitīvs ciema aktīvās kopienas atbalsta piemērs, kas reizē ir arī celmlauzis šajā jomā visā Latvijā. Biedrības „Zaļais pulss” īstenotais videi draudzīgais un inovatīvais dižprojekts, kas pieejams ikvienam ezera apmeklētājam, tādējādi veicinot iedzīvotāju tuvināšanu dabas vērtībām. Šī iniciatīva ir pierādījusi, ka idejas iespējams īstenot tur, kur nav mūsdienīgas infrastruktūras.


Savukārt iedzīvotāji „Dižprojekts” trešajai vietai izvēlējušiesSIA Education centre Durbe realizēto projektu „Vēsturiskā Lielbornes muižas parka atjaunošana, labiekārtošana un aprīkošana daudzpusīgai brīvā laika pavadīšanai”, kuru konkursam izvirzīja biedrība „Daugavpils un Ilūkstes novadu partnerība “Kaimiņi””. Projekts dod spēku un iedvesmu ne tikai Latgales iedzīvotājiem, bet visas Latvijas, jo Likteņupes Daugavas dabas parka "Daugavas loki" sakārtošana un labiekārtošana ir visai tautai nozīmīga aktivitāte.  

 http://llf.partneribas.lv/archives/5333

https://www.draugiem.lv/llf/gallery/?pid=454379404

Ziemeļlatgales tūrisma uzņēmēji tiekas Rekovas dzirnavās

Detaļas
08 Aprīlis 2019
  •  Drukāt 

 

    

     3. aprīlī plkst. 11.00 tūrisma speciālisti un tūrisma uzņēmēji kuplā skaitā no Ziemeļlatgales - Balvu, Viļakas, Kārsavas, Rugāju un Baltinavas novadiem, pulcējās Rekovas dzirnavās uz ikgadējo tikšanos pirms aktīvās tūrisma sezonas.
     Tikšanās mērķis bija atskatīties uz 2018. gada tūrisma sezonu, pārrunāt tūrisma attīstības tendences reģionā, atskatīties uz kopīgi paveiktajiem darbiem Ziemeļlatgales kā tūrisma galamērķa atpazīstamībai, kā arī tūrisma objektu saimnieki tika aicināti dalīties informācijā par jaunumiem konkrētos tūrisma objektos. Šādas tikšanās ir īpaši vērtīgas, lai tūrisma objektu saimnieki uzzinātu vairāk viens par otru un veidotos jauna sadarbība.
    Pasākumu atklāja Rolands Keišs ar iedvesmojošu stāstu par atdzimušajām Rekovas dzirnavām, dzirnavu ēkas rekonkstrukcijas gaitu, nākotnes plāniem un to, kādas iespējas šeit tiek piedāvātas vietējiem uzņēmējiem un ceļotājiem.
    Tikšanās laikā tūrisma speciālisti - Ineta Bordāne no Balvu novada pašvaldības un Inese Matisāne no Viļakas novada pašvaldības - sniedza nelielu atskatu uz 2018. gadā paveikto, kā arī informēja par plānotajām mārketinga aktivitātēm tūrismā šajā gadā un lielākajiem pasākumiem novados 2019. gadā. Tika uzsvērti efektīvākie komunikācijas un mārketinga rīki - Google, Facebook, Instagram, to nozīme uzņēmuma reklamēšanai un tika uzdots mājasdarbs visiem uzņēmējiem, pārbaudīt vai mēs esam atrodami google.com?
   Mārīte Orniņa no Rugāju novada pašvaldības prezentēja jaunu video par Rugāju novadu, kā arī informēja par jaunumiem Latgales reģiona tūrisma asociācijā “Ezerzeme”, kā arī aicināja iestāties asociācijā un izmantot iespējas, piedaloties tās organizētajos semināros un pasākumos, kā tuvāko minot 25. aprīļa Instagram semināru Rezeknē.
   Katru gadu apmeklētāju skaits Ziemeļlatgales reģionā pieaug, 2018. gadā sasniedzot 65059 apmeklējumus – pieprasījums palielinājies aktīvās atpūtas uzņēmumos, jo pagājušajā sezonā darbu uzsāka vairāki jauni uzņēmumi - SUP dēļu noma Viļakas ezerā, koka laivu noma Balvu ezerā, pilnveidots piedāvājums veikparkā Balvos, LaserTag LATGALE Kārsavā, atklāts peintbols Baltinavā; kultūrvēstures un sakrālajos objektos, jo vairākas baznīcas tika atvērtas apmeklētājiem sestdienās un svētdienās - gan Viļakas katoļu baznīca, gan Balvu luterāņu baznīca. Ziemas sezonā popularitāti jau ceturto gadu guva pasākums "Izbaudi ziemu Ziemeļlatgalē", tāpēc varbūt būtu noderīgi šada veida akcijas, pasākumus rīkot ne tikai ziemas sezonā bet arī aktīvajā tūrisma sezonā!
    Ziemeļlatgalē tūrisma piedāvājums ar katru gadu kļūst piesātinātāks un daudzveidīgāks! Atsaucoties uz lielo pieprasījumu, Rekovas dzirnavās aprīlī un maijā katru ceturtdienu ikviens tiek aicināts uz z/s Kotiņi gardo produktu meistarklasēm, kā arī Viļakas novads aicina apmeklēt nacionālo partizānu mītnes dabas liegumā “Stompaku purvi” un klātienē novērtēt Viļakas katoļu baznīcas “Ziemeļlatgales pērles” jauno izskatu. Baltinava aicina izmantot peintbola pakalpojumus. Turpinās attīstīties arī velo tūrisma piedāvājums, vasarā notiks dažādi velo  braucieni un ekspedīcijas.
   Biedrības "Balvu rajona partnerība" pārstāve Ieva Leišavniece informēja par LEADER projektu iespējām uzņēmējiem un par apstiprināto VRG sadarbības projektu „Velo tūrisma attīstība Austrumlatvijā pieslēdzoties starptautiskajam Velomaršrutu tīklam „EuroVelo11””. Tuvākajā laikā projekta ietvaros paredzēts - projekta atklāšanas konference, 08.05.2019 Balvos un semināru cikls, kas veltīts Austrumlatvijas tūrisma attīstībai un pilnveidošanai, piesaistot uzņēmējus, kas atrodas EV11 maršruta teritorijā.
   Dabas aizsardzības pārvaldes speciāliste Regīna Indriķe stāstīja par esošo un turpmāko sadarbību dabas tūrisma veicināšanai Ziemeļlatgalē un Dabas aizsardzības pārvaldes aktualitātēm, īpašu interesi izraisīja stāstījums par savvaļas sugu aizsardzību un CITES. Tā kā paši uzņemam tūristus un esam arī lieli ceļotāji, mūsdienās ir aktuāli zināt, kā nekļūt par kontrabandistu, ko drīkstam ievest un izvest uz ārvalstīm!
Pēc informatīvās daļas varēja nobaudīt Rekovas dzirnavas saimnieku sagatavotos ēdienus – zirņu burgerus un pupu kotletes, divu veidu vārītas pērļu grūbas, kā arī pērļu grūbu saldo. Noslēgumā interesenti varēja doties ekskursijā pa Rekovas dzirnavām.
Vairāk informācijas par jaunumiem, pasākumiem, dažādiem semināriem skatīt katra novada mājas lapā - turisms.balvi.lv, www.vilaka.lv, www.baltinava.lv , visit.karsava.lv, www.rugaji.lv
Laipni gaidīti Ziemeļlatgalē, izbraucot un atklājot vēl nebijušas vietas un garšas!

 https://www.facebook.com/BalvuPartneriba/photos/a.2025899814379215/2025899897712540/?type=3&theater

Foto un teksts:  Inese Matisāne

Viļakas novada tūrisma speciāliste,
Balvu rajona partnerības, Abulas lauku partnerības un Somijas LAG Karhuseutu
kopprojekta “Handicraft Festival – Transnational cooperation project” dalībniece

VRG jauna izpilddirektore un 9 valdes locekļi

Detaļas
28 Marts 2019
  •  Drukāt 

20.03.2019. biedru kopsapulce ievēlēja valdi 9 locekļu sastāvā. 

26.03.2019. VRG valde ievēlēja valdes priekšsēdētāju un izpilddirektori.

 

Izpilddirektore - Ilze Daukste

Valdes priekšsēdētāja - Mārīte Orniņa (valdē pārstāv nevalstiskās organizācijas/ lauku sievietes )

Uzņēmējdarbības intereses  – Larisa Berne un  Ivars Saide

Lauku sievietes /  NVO  intereses - Velga Vīcupa

Jauniešu intereses – Lauris Krēmers

Baltinavas novads - Sarmīte Tabore

Balvu novads – Olga Siņica

Rugāju novads – Daina Tutiņa

Viļakas novads – Zigrīda Vancāne

APSVEICAM JAUNO VALDI UN IZPILDDIREKTORI!

VĒLAM VEIKSMI UN IZDOŠANOS - KOPĪGI STRĀDĀJOT  ZIEMEĻLATGALES IZAUGSMEI!


Fotogrāfija no valdes sēdes Balvos 26.03.2019.

Teksts un foto:Stratēģijas administratīvā vadītāja Ilona Džigure

5.kārtā iesniegti 32 projekta pieteikumi!

Detaļas
28 Marts 2019
  •  Drukāt 

 

     Biedrība „Balvu rajona partnerība” informē, ka ir noslēgusies atklāta konkursa projektu iesniegumu pieņemšanas 5.kārta Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākumā 19.2. Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju.


Kopā 5.kārtā iesniegti 32 projekti:
Rīcībā 2.1. Vietējās teritorijas, ieskaitot dabas un kultūras mantojuma objektus, sakārtošana pakalpojumu pieejamībai, kvalitātei un sasniedzamībai [Veicināt iedzīvotājiem pievilcīgas dzīves vides radīšanu un pilsoniskās sabiedrības aktivitātes], iesniegti 12 projekti.
Rīcībā 2.6. Sabiedrisko aktivitāšu dažādošana vietējiem iedzīvotājiem [Veicināt iedzīvotājiem pievilcīgas dzīves vides radīšanu un pilsoniskās sabiedrības aktivitātes], iesniegti 10 projekti.
Rīcība 2.7. Nemateriālo kultūras vērtību saglabāšana un popularizēšana [Veicināt iedzīvotājiem pievilcīgas dzīves vides radīšanu un pilsoniskās sabiedrības aktivitātes], iesniegti 10 projekti.


5.kārtā piešķirtais finansējums ir 240 000.00 EUR:
R.2.1. Vietējās teritorijas, ieskaitot dabas un kultūras mantojuma objektus, sakārtošana pakalpojumu pieejamībai, kvalitātei un sasniedzamībai – 120 000,00 EUR.
R. 2.6. Sabiedrisko aktivitāšu dažādošana vietējiem iedzīvotājiem – 80 000.00 EUR.
R.2.7. Nemateriālo kultūras vērtību saglabāšana un popularizēšana – 40 000.00 EUR.


5.kārtā kopā pieprasītais publiskais finansējums: 388 244.33 EUR.


Pieprasītais finansējums pārsniedz piešķirto finansējumu par 148 244.33 EUR.


Projektu konkursi tiek organizēti saskaņā ar biedrības „Balvu rajona partnerība” izstrādāto Ziemeļlatgales sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2015.-2020.gadam.

 

 

 

Sabiedriskā labuma projekta atbalsta saņēmējs EPS iesniedz - pārskatu par atbalsta saņēmēja publicēto informāciju par iepriekšējo kalendāra gadu

Detaļas
14 Marts 2019
  •  Drukāt 

 

Visiem LEADER projektiem uzraudzība ir pieci gadi.

Projekta uzraudzības laikā Sabiedriskā labuma projekta atbalsta saņēmējs projektā par publiskā finansējuma līdzekļiem iegūtos pamatlīdzekļus:

  • izmanto tikai projektā paredzētajām aktivitātēm;
  • neatsavina vai nepatapina;
  • neizīrē vai neiznomā, ja vien tas nav paredzēts saskaņā ar pasākuma un projekta atbalstāmajām aktivitātēm un tā dēļ nemainās projekta mērķis.

Līdz 1. jūnijam LAD Elektroniskās pieteikšanās sistēmā iesniedz - pārskatu par atbalsta saņēmēja publicēto informāciju par iepriekšējo kalendāra gadu.

Ja atbalsta saņēmējs projekta īstenošanas vai uzraudzības laikā neievēro normatīvajos aktos noteiktās prasības, LAD atbalsta summu proporcionāli samazina vai pieņem lēmumu par atbalsta atmaksu saskaņā ar MK 598 6. pielikumu

6.pielikums 
Ministru kabineta 
2014.gada 30.septembra noteikumiem Nr.598
 Finanšu korekciju piemērošana atbalstītajos projektos neatbilstību un pārkāpumu gadījumā

(Pielikums MK 27.09.2016. noteikumu Nr. 645 redakcijā, kas grozīta ar MK 26.09.2017. noteikumiem Nr. 590)

1. Proporcionāla finanšu korekcija atbalstītajos projektos (sk. tabulu) tiek piemērota, ja Lauku atbalsta dienests, pieņemot lēmumu par iespējamo neatbilstības konstatēšanu vai lēmumu par neatbilstību, secina, ka neatbilstoši veikto izdevumu summu nav iespējams konkrēti noteikt vai būtu nesamērīgi samazināt projekta attiecināmo izmaksu summu par visu izdevumu summu, kas neatbilst normatīvo aktu un lēmuma vai vienošanās par projekta īstenošanu nosacījumiem.

2. Finansējumu atprasa proporcionāli laikam, kas pagājis kopš projekta īstenošanas, un sasniegtajam rādītāju apjomam.

3. Konstatējot vairākus pārkāpumus projekta vērtēšanas gaitā, tiek piemērota finanšu korekcija atbilstoši būtiskākajam (ar augstāko korekcijas apmēru) pārkāpumam (izņemot tabulas 5.4. apakšpunktā minēto sankciju).

4. Samērīguma princips piemērojams tiktāl, cik to pieļauj noteiktais minimālais finanšu korekcijas apjoms.

5. Finanšu korekciju nepiemēro, ja pārkāpumam ir formāls raksturs, kam nav nekādas faktiskas vai iespējamas finansiālas ietekmes.

6. Finanšu korekciju var nepiemērot, ja atbalsta pretendents spēj pierādīt, ka nepieciešamās izmaiņas projektā iepriekš nebija paredzamas un tās radušās no atbalsta pretendenta darbības neatkarīgu iemeslu dēļ.

7. Piemērojot finanšu korekciju, vērtē ar atbalsta saņemšanas nosacījumiem saistītās neatbilstības smagumu, apjomu, ilgumu un atkārtošanos.

Nr.
p.k.

Neatbilstība/pārkāpums

Neatbilstības/pārkāpuma apraksts

Finanšu korekcijas apjoms

1. Ar projektu saistītajā dokumentācijā ir konstatētas krāpšanas pazīmes Ja Lauku atbalsta dienests projekta administrēšanas procesā konstatē krāpšanas pazīmes (piemēram, dokumentā ir nepatiesa informācija), piemēro attiecīgo finanšu korekciju un izslēgšanu no atbalsta saņēmēju loka 100 % un izslēgšana no atbalsta saņēmēju loka vismaz uz trim gadiem
2. Ir konstatēts, ka atbalsta pretendents ir mākslīgi radījis apstākļus publiskā finansējuma saņemšanai Ja atbalsta pretendents ir sagatavojis un īstenojis projektu citas personas interesēs un minētā persona neatbilst pasākuma nosacījumiem vai viens ražošanas process ir sadalīts vairākos projektos, lai saņemtu vairākas maksimālās attiecināmo izmaksu summas, piemēro attiecīgo finanšu korekciju 100 %
2.1 Ir konstatēti regulas Nr. 508/201410. pantā vai regulā Nr. 2015/288minētie pārkāpumi Pārkāpumi fiksēti pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, tā izvērtēšanas laikā, visā projekta īstenošanas laikā un vismaz piecus gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas Izslēgšana no atbalsta saņēmēju loka un saņemtā atbalsta 100 % atmaksa saskaņā ar regulu Nr.2015/288
3. Iepirkuma procedūrā/cenu aptaujā konstatētie pārkāpumi
3.1. Nav piemērota atbilstošā iepirkuma procedūras metode Piemērota nepareiza iepirkuma metode – veikta vienkāršota cenu aptauja, jo nav ņemts vērā, ka iegādēm, kurām ir viens mērķis un/vai piegādātājs un kurām, saskaitot kopā un nosakot paredzamo cenu, atbilstoši Publisko iepirkumu likumam vai noteikumiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem, ir jāveic iepirkuma procedūra ar Iepirkumu uzraudzības biroja starpniecību • Atkārtota iepirkuma procedūra atbilstoši normatīvo aktu nosacījumiem un 10 % no attiecīgajai investīcijas pozīcijai (kurai nepareizi piemērota iepirkuma procedūras metode) apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas
• 100 %, ja konstatētas neatbilstības pēc atkārtoti veiktas iepirkuma procedūras
3.2. Noteiktie termiņi piedāvājumu sagatavošanai un iesniegšanai neatbilst normatīvo aktu nosacījumiem Atbalsta pretendents iepirkumu procedūrā nav ievērojis noteiktos minimālos piedāvājumu sagatavošanas termiņus saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu vai noteikumiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem. Finanšu korekciju piemēro iepirkuma procedūrai, par kuras rezultātiem publicēts paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļa vietnē līdz projektu iesniegumu pieņemšanas kārtas beigām • 2 % par katru termiņa samazinājuma darbdienu (maksimāli līdz piecām darbdienām), ja ir ievēroti visi pārējie iepirkuma procedūras nosacījumi
• 10 % un atkārtota iepirkuma procedūra apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas (ja termiņa samazinājums pārsniedz piecas darbdienas)
• 10 % no attiecīgās investīcijas pozīcijas attiecināmajām izmaksām, ja projekts īstenots
• 100 %, ja konstatētas neatbilstības pēc atkārtoti veiktas iepirkuma procedūras
3.3. Iepirkuma procedūrā nav salīdzināts nepieciešamais derīgu piedāvājumu skaits Atbalsta pretendents iepirkumu procedūrā nav salīdzinājis noteikto derīgo piedāvājumu skaitu saskaņā ar noteikumiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem Atkārtota iepirkuma procedūra, izmantojot Iepirkumu uzraudzības biroja platformu un 10 vai 5 % apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc atkārtota iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas atkarībā no neatbilstības būtiskuma
3.4. Nepamatoti ierobežota iepirkuma procedūras tehniskā specifikācija un sašaurināts piedāvājumu iesniedzēju loks Tehniskajā specifikācijā vai konkursa nolikumā ir norādīti kritēriji, kas dod iespēju pieteikties tikai konkrētam vai ierobežotam ražotāju lokam, vai arī, vērtējot iepirkumu, norādītie kritēriji vairs netiek ņemti vērā, tādējādi dodot iespēju uzvarēt piedāvātājam, kurš neatbilst attiecīgajiem kritērijiem.
Noteikti pārāk specifiski tehniskie standarti, tādējādi nenodrošinot vienādu piekļuvi (iespēju) pretendentiem, vai publiskajā iepirkumā radīti nepamatoti šķēršļi atvērtai iepirkuma procedūrai.
Atbalsta pretendents radījis apstākļus, lai ierobežotu piegādātāju loku
• 25 % no apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas, ja pārkāpums var ietekmēt ražotāju loku un ierobežo konkurenci
• 10 vai 5 % no apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas atkarībā no neatbilstības būtiskuma
• Atkārtota iepirkuma procedūra, izmantojot Iepirkumu uzraudzības biroja platformu
3.5. Līguma izpildes laikā netiek ievēroti atlases kritēriji Projekta īstenošanas laikā konstatēts, ka netiek ievēroti piegādātāju atlasei noteiktie kritēriji, piemēram, limitēts izpildes laiks • 25 %, ja pārkāpums var ietekmēt piegādātāju loku un ierobežo konkurenci
• 10 vai 5 % atkarībā no neatbilstības būtiskuma
3.6. Grozīti līgumisko attiecību nosacījumi, mainot sākotnējo tehnisko specifikāciju Projekta īstenošanas laikā izdarīti grozījumi, mainot nosacījumus, kas varētu ietekmēt iespējamo piegādātāju loku un piedāvājuma cenu • 25 %, ja pārkāpums var ietekmēt piegādātāju loku un ierobežo konkurenci
• 10 vai 5 % atkarībā no neatbilstības būtiskuma
3.7. Iepirkumu procedūrā izvēlētā piegādātāja (pakalpojumu sniedzēja) apakšuzņēmējs ir atbalsta pretendents vai ar to saistītā persona.
Konstatēts interešu konflikts pieņemtajā lēmumā par iepirkuma rezultātiem
Projekta īstenošanas laikā konstatēts, ka ar pakalpojumu sniedzēju noslēgtā līguma izpildi kā apakšuzņēmējs nodrošina atbalsta pretendents vai ar to saistītā persona.
Kāds no komisijas locekļiem un ekspertiem (ja tādi ir piesaistīti) pārstāv pretendenta intereses, ir saistīts ar pretendentu, interešu konflikta konstatēšanas gadījumā nav ievērota noteiktā procedūra
100 %
4. Konstatēts projekta izmaksu sadārdzinājums Projekta izmaksu pozīciju mākslīga sadārdzināšana • 100 %, ja konstatētais sadārdzinājums pārsniedz 50 %
• 20–100 % no sadārdzināto izmaksu pozīcijas tirgus cenas sliekšņa, ja konstatētais sadārdzinājums ir līdz 50 %, – atkarībā no neatbilstības būtiskuma
5. Projekta īstenošanas laikā konstatētie pārkāpumi
5.1. Nav ievēroti dokumentu iesniegšanas termiņi, kas noteikti normatīvajos aktos vai administratīvajā lēmumā Konkrētā pasākuma nosacījumos, šo noteikumu nosacījumos vai administratīvajā lēmumā norādītie iesniedzamie dokumenti iesniegti pēc noteiktā termiņa • 1–2 mēneši – 0,01 %
• Vairāk nekā 2 mēneši līdz 3 mēnešiem – 0,05 %
• Vairāk nekā 3 mēneši – 100 %
5.2. Nav saskaņoti būtiski projekta grozījumi Par nebūtiskiem grozījumiem, kas nav jāsaskaņo ar Lauku atbalsta dienestu, uzskatāmi grozījumi saistībā ar izmaiņām, kas projekta īstenošanas laikā radušās starp izmaksu pozīcijām un kas nepārsniedz 10 procentu no apstiprinātās projekta tāmes kopsummas. Pārējās izmaiņas, kurām ir ietekme uz sākotnēji apstiprinātā projekta darbībām un izmaksām, ir uzskatāmas par būtiskām • 100 % no konkrētās investīcijas, ja ir ietekme uz projekta mērķi
• 25 % no konkrētās investīcijas, 10 vai 5 % atkarībā no neatbilstības būtiskuma
5.3. Projekta īstenošanas termiņa pagarinājums pēc maksimālā projektu īstenošanas termiņa, neveicot paredzētās investīcijas Projekta īstenošanas termiņš ir pagarināts līdz maksimāli iespējamam un konstatēts, ka pēc šā termiņa projekts nav pilnībā īstenots • 5 % no atlikušā maksājuma pieprasījuma summas, ja projekts tiek pabeigts vēlāk nekā sešus mēnešus (bet ne vēlāk kā 12 mēnešus) pēc lēmumā norādītā beigu termiņa
• 3 % no maksājuma pieprasījuma atlikušās summas, ja projekts tiek pabeigts 2–6 mēnešus pēc lēmumā norādītā beigu termiņa
5.4. Maksājuma pieprasījumā iekļautā attiecināmo izmaksu summa par 10 % pārsniedz summu, kas apstiprināta pēc tam, kad ir pārbaudītas tiesības saņemt atbalstu Ja maksājuma pieprasījumā iekļautā attiecināmo izmaksu summa par 10 % pārsniedz summu, kas izmaksājama saņēmējam pēc tam, kad ir pārbaudītas tiesības saņemt atbalstu par maksājuma pieprasījumā minētajiem izdevumiem (attiecas uz Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai atbalsta pasākumiem), piemēro administratīvo sodu, ko veido starpība starp abām minētajām summām, bet tā nedrīkst pārsniegt pilno maksājuma pieprasījumā deklarēto attiecināmo izmaksu summu Maksājuma pieprasījumā nepamatoti iekļautā izmaksu summa un administratīvais sods nepamatoti iekļautās summas apmērā
6. Projekta uzraudzības periodā konstatētie pārkāpumi
6.1. Konstatētas būtiskas izmaiņas investīcijas izmantošanā Atbalsta saņēmējs ir pārtraucis savu produktīvo darbību (piemēram, uzņēmuma likvidācija (izņemot maksātnespējas gadījumus), reorganizācija, pārvietošana un darbības pārtraukšana citu iemeslu dēļ) • 100 %
• Proporcionāla finanšu korekcija pret aktīvas darbības periodu atkarībā no neatbilstības būtiskuma
• Ja saimnieciskā darbība apstādināta uz noteiktu laiku, bet ne vairāk kā uz sešiem mēnešiem, tiek pagarināts projekta uzraudzības periods
6.2. Investīciju atsavināšana Atbalsta pretendents ir pārdevis (atsavinājis) projekta īstenošanas rezultātā iegūtos pamatlīdzekļus pirms noteiktā uzraudzības perioda beigām • 100 %, ja nav uzsākta nekāda saimnieciskā darbība vienu gadu pēc projekta īstenošanas
• 100 %, ja pamatlīdzekļi atsavināti pirmo trīs uzraudzības gadu laikā
• 40 %, ja pamatlīdzekļi atsavināti ceturtajā uzraudzības gadā
• 20 %, ja pamatlīdzekļi atsavināti piektajā un pārējos uzraudzības gados
6.3. Netiek sasniegti projektā plānotie rezultatīvie rādītāji un mērķi Finanšu vai fiziskajiem rādītājiem, kā arī projektā plānotajiem rezultatīvajiem rādītājiem nav pieļaujams normatīvajos aktos par atbalsta piešķiršanu konkrētam pasākumam noteiktais samazinājums pēc projekta īstenošanas gada (finanšu korekcijas nepiemēro, ja mērķu nesasniegšanas pamatā ir sociāli ekonomisko vai vides faktoru ietekme, būtiskas pārmaiņas valsts ekonomikas vai vides apstākļos vai force majeure apstākļi, kas nopietni ietekmē attiecīgo mērķu īstenošanu) 100 % jaunajiem uzņēmējiem, ja viena gada laikā pēc samaksas par projektu nav uzsākta saimnieciskā darbība.
Proporcionāls sankcijas aprēķins un finansējuma atprasīšana atbilstoši nostrādātajam laikam un sasniegtajiem rādītājiem.
Uzraudzības perioda pagarināšana.
Rādītāju izpildes tolerance 10 % apmērā no sasniedzamā rādītāja īpatsvara
6.4. Atbalsta pretendenta (projekta) atbilstība Sabiedriskā labuma projekta rezultāts nav atbilstošs tā sākotnējam mērķim un atbalsta saņemšanas nosacījumiem; atbalsta pretendents vairs nav sabiedriskā labuma uzņēmējs 100 % sabiedriskā labuma projektiem (pretendentiem), ja projekta īstenošanas vai uzraudzības periodā tiek gūta peļņa, kas neatbilst sākotnējiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem
7. Citas proporcionālas finanšu korekcijas Attiecas uz gadījumiem, ja konstatēta neatbilstība, kura nav minēta citos šajā pielikumā minētajos neatbilstību aprakstos, bet, ņemot vērā neatbilstības būtiskumu, ir pamats piemērot attiecīgo finanšu korekciju 25, 10, 5 vai 2 % atkarībā no neatbilstības būtiskuma

Vairāk rakstu...

  1. VRG sadarbības projekts apstiprināts „ Velo tūrisma attīstība Austrumlatvijā pieslēdzoties starptautiskajam Velomaršrutu tīklam „EuroVelo11””
  2. 5.kārtas projekta pieteikumus EPS var iesniegt līdz 25.03.2019.
  3. 6.kārtas PARAUGS projekta iesnieguma aizpildīšanai un finanšu informācija (iesnieguma C.sadaļa)
  4. Projektu vērtēšanas process pēc jaunās kārtības no VRG skatupunkta
  5. Īstenots projekts “Kvalitatīvas tūrisma un dabas izziņas infrastruktūras izveide Stompaku purvā”
Lapa 30 no 77
  • <<
  • <
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • >
  • >>

Sadarbības partneri

Zemkopības Ministrija
Lauku Atbalsta Dienests
Valsts lauku tīkls
Latvijas lauku forums
Balvu novads
Baltinavas novads
Rugāju novads
Viļakas novads
  • Latviešu (LV)
  • English (UK)

Notikumu kalendārs

loader
Twitero @BalvuPartneriba
  1. Sākums


logo footer 2


Biedrība "Balvu rajona partnerība"
Tautas iela 1, Balvi
Tālrunis: +371 29134410
E-pasts: balvurajpartneriba@gmail.com

Bootstrap is a front-end framework of Twitter, Inc. Code licensed under MIT License. Font Awesome font licensed under SIL OFL 1.1.